Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток

1

Розробка уроку математики,
проведеного у 3 класі.
Вчитель: Лисенко І. І.

Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток

ТЕМА. Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через розряд.
Прості задачі на дію додавання. Розширена задача на зведення до
одиниці .

МЕТА: ознайомити учнів із прийомом письмового додавання трицифрових
чисел без переходу через розряд; удосконалювати вміння учнів
розв’язувати прості задачі на дію додавання та розширені задачі
на зведення до одиниці; розвивати логічне мислення, пам’ять,
увагу; виховувати старанність, працьовитість, доброту, почуття
колективу.

ОБЛАДНАННЯ: лист від короля Цифіріуса, портрет принцеси Цифринки, мапа подорожі, картки для усної лічби, геометричні фігури різного кольору, картки з прикладами для групової роботи, сигнальні картки, таблиця до задачі, клякси,
ТИП УРОКУ: урок — подорож.

ХІД УРОКУ
І Організація класу.
Дзвоник дав усім наказ –
До роботи, швидше, в клас.
Працюватимемо гарно,
Щоб урок пройшов немарно.

— Любі діти! Я вітаю вас та шановних гостей на нашому уроці математики. Сьогодні у нас незвичайний урок. Тільки що я отримала листа, адресованого учням нашого класу. Давайте разом прочитаємо його.
(Учень читає листа)

Любі діти! У нашому королівстві Математики трапилася велика біда. Підступна чаклунка Клякса викрала мою єдину доньку – принцесу Цифринку. Без неї мешканці королівства – цифри – забули про свої обов’язки і почали сваритися. Будь ласка,допоможіть нам відшукати принцесу. Але будьте обережними:злодійка дуже хитра та набезпечна. Бажаю успіхів Король Цифіріус 5.

— Як же нам поступити?
Учень. Ми залишити це так не можемо,
Давайте Цифіріусу допоможемо.
Принцесу визволим з полону,
Повернемо її до трону.

ІІ Повідомлення теми і мети уроку.
— Але на нас чекають різні перешкоди. На сьогоднішньому уроці ми
навчимося письмово додавати трицифрові числа, попрацюємо над задачами на зведення до одиниці та згадаємо зв’язок між компонентами арифметичних дій. Щоб добре впоратися з цими завданнями, треба бути дуже уважними,
зосередженими та дружними. Вирушаймо в дорогу.

ІІІ Контроль, корекція та закріплення знань.
— На нашому шляху зустрілася річка. Щоб потрапити на інший берег,
потрібно пройти Місточком Усного рахунку.
1. Усна лічба (проблемно-пошуковий метод):
а) «Числовий безлад».
— Без принцеси в королівстві відбувається безлад. Зараз нам потрібно розв’язати приклади і розселити їх у «будиночки» — геометричні фігури.

260+420 160+810
310+370 740+230
620+240 610+180
750+110 540+250

 Розробка  уроку  "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток"

Розробка уроку

( Перший вираз я «поселяю» в круг, тому що його результат 680, а число 680 «живе» в крузі і т. д. Інші учні використовують сигнальні картки).

б) « Математичні вузлики».
— А тепер в кожному рядочку потрібно знайти «зайве»число і пояснити, чому ви так вважаєте.
• 340, 547, 24, 825, 326
(«зайве» число 24, тому що воно двоцифрове, а решта – трицифрові числа).
• 452, 254, 800, 910. 311, 450
(«зайве» число 311, бо воно непарне, а решта – парні числа).
• 900, 310, 812, 400, 500
(«зайве» число 812, бо воно не кругле, а решта – круглі числа).
— Дуже приємно, що ви добре знаєте трицифрові числа, а чи вмієте ви гарно писати цифри?
2. Хвилинка каліграфії.
— Діти, а чи знаєте ви, скільки цифр в математиці? (10)
— Запишіть ці цифри в порядку зростання . (0, 1, 2, .. 9)
— Яке найменше трицифрове число можна записати за допомогою цих
цифр? (100)
— А яке найбільше трицифрове число? (999)
3. Математичний диктант.
— Запишіть число, в якому:
 1 сот., 4 дес., 9 од.
 4 сот., 2 дес., 7 од.
 8 сот., 5 дес.
 6 сот., 3 од.
 9 сот.,
 2 сот., 6 дес., 4 од.
 9 дес.
— Взаємоперевірка зошитів.
— Молодці, ви впоралися з цими завданнями.

IV. Вивчення нового матеріалу.
— Ми прийшли у Ліс Нерозв’язаних прикладів. Нам потрібно
навчитися письмово додавати трицифрові числа.

1. Рольова гра « Ми навчаємо»
( Учень в ролі вчителя пояснює іншим алгоритм розв’язування прикладу №663 біля дошки за допомогою таблиці).
Учень. Записуємо перший доданок 325. Другий доданок 413 записуємо під першим. Сотні записуємо під сотнями, десятки під десятками, одиниці під одиницями. Починаємо додавати з одиниць. До 5 одиниць додати 3 одиниці, буде 8 одиниць. Цифру 8 записуємо під одиницями. До 2 десятків додати 1 десяток, буде 3 десятки. Цифру 3 записуємо під десятками. До 3 сотень додати 4 сотні, буде 7 сотень. Цифру 7 записуємо під сотнями. Одержали суму 738.

2. Гра «Детектор».
— Оленка та Андрійко обчислювали приклад.
— Хто з них записав неправильно? Чому?
( Робота за табличками на дошці)
Оленка: 317 Андрійко: 317
52 52 3. Висновок.
— Який же висновок ми можемо зробити?
Учень. — При додаванні трицифрових чисел одиниці додають до
одиниць, десятки до десятків, сотні до сотень.
4. Вправа «Мікрофон».
Коментоване розв’язування прикладів № 664.
5. Робота в парах.
— Запишіть приклади в стовпчик та обчисліть.
643+254 335+512
165+421 216+573
( Перевірка роботи за допомогою сигнальних карток).

V. Фізкультхвилинка.
Пташка високо літає.
Зайчик весело стрибає.
Швидко вовк десь пробіжить,
Їжачок в кущах сидить.
Ось з барлоги встав ведмідь.
Всіх звіряток цих любіть!

VІ. Розвиток математичних знань.
— Стежинка привела нас до Болота Покинутих задач. Давайте спробуємо знайти безпечний шлях.

1. Фронтальна робота над задачею № 665 (1)
— Прочитайте задачу . Про що в ній розповідається?
— Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?
— Запишіть розв’язок у зошити.

2. Диференційоване завдання.
— У кого трикутнички розв’язують задачу № 665 (2).
— У кого квадратики розв’язують задачу № 665 (3).
— У кого кружечки розв’язують обидві задачі.
( Перевірка виконаної роботи. )

3. Колективна робота над задачею № 666.
( Під час аналізу задачі вчитель заповнює таблицю на дошці)

Розробка  уроку математики "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток"

Розробка уроку математики "Письмове додавання трицифрових чисел без переходу через десяток"

- Прочитайте задачу. Про що в ній розповідається?
— Чи можемо одразу відповісти на запитання задачі?
— Про що потрібно дізнатися спочатку?
— Якщо ми будемо знати, скільки метрів тканини потрібно для одного дитячого пальта, чи зможемо дізнатися, скільки метрів тканини знадобиться для пошиття одного пальта для дорослого ?
— А якщо будемо знати, скільки метрів потрібно для пошиття одного пальта для дорослого, чи зможемо дізнатись, скільки потрібно тканини для пошиття шести пальт?

—  Запишіть розв’язок задачі.
1) 18 : 9 = 2 (м) – потрібно для пошиття 1-го дитячого пальта
2) 2 + 1 = 3 (м) – потрібно для пошиття 1-го пальта для дорослого
3) 3 • 6 = 18 (м)
Відповідь: 18 м тканини потрібно для пошиття пальт для дорослих.

4. Розв’язування рівнянь. « Мозковий штурм».
— Перед нами Великі Гори Рівнянь. Але я впевнена, що ми обов’язково їх подолаємо.
— Як називаються числа при додаванні?
— Як знайти невідомий доданок?
— Як називаються числа при відніманні?
— Як знайти невідомий від’ємник?
— Як знайти невідоме зменшуване?
Розв’язування рівнянь № 667 біля дошки.

5.  Групова робота.
І група – учні з геометричними фігурами червоного кольору;
ІІ група – учні з геометричними фігурами синього кольору;
ІІІ група – учні з геометричними фігурами зеленого кольору.
(  Кожна група отримує картку з прикладом.
24 – 8 : 2 = 8
7 • 3 + 2 = 35
8 • 4 + 3 = 56
Завдання: поставити дужки так, щоб вирази стали вірними.
Лідери команд дають пояснення: «Ми вважаємо, що дужки потрібно
поставити так, тому що…»)

6. Порівняння іменованих чисел. Гра « Клякса».
—   Здається, ми підійшли зовсім близько до володінь чаклунки Клякси. Мабуть, вона занепокоїлась, бо покликала на допомогу своїх служниць – Кляксочок. Вставте потрібний знак, і Клякси зникнуть.
4 м     4 см                       1дм 8см     1м 8см
100г * 1кг                      1грн.25коп. *  105 коп.

— Ми впоралися з усіма перешкодами. Злодійка Клякса відпустила  Цифринку з полону. І принцеса пропонує нам декілька цікавих задач.

6.  Хвилинка – цікавинка.
Учень.
1) У тварини  2 праві лапи, 2 ліві лапи, 2 задні і 2 передні. Скільки лап разом? ( 4 )
2) Скільки картоплин улізе у горщик? ( Ні однієї, бо картопля не лазить).
3) В один кінець літак долетів за 80 хв., а назад за 1 год. 20 хв. Чому? (80 хв. і 1 год. 20 хв. однаково)
Учениця.
4) Скільки потрібно цифр, щоб пронумерувати 100 сторінок? (10)
5) Над річкою летіли: голуб, щука, дві синиці, два стрижі, п’ять чайок. Скільки пташок? (10)
6) Назвіть п’ять днів поспіль, не вживаючи чисел і назв днів тижня. (Позавчора, вчора, сьогодні, завтра, післязавтра).

VI. Підсумок уроку.
— От і закінчилась наша подорож. Ми перемогли злодійку Кляксу, впоралися з усіма завданнями. Які знання допомогли нам подолати перешкоди?
Вправа «Мікрофон»
— знання нумерації трицифрових чисел;
— вміння виконувати додавання трицифрових чисел;
— розв’язувати задачі;
— виконувати перетворювання іменованих чисел.
VII. Домашнє завдання.
Для того, щоб чаклунка не повернулася до королівства Математики, нам потрібно вдома пригадати і закріпити знання, отримані на уроці. Для цього вам необхідно :
— розв’язати задачу № 670
— обчислити приклади № 671, стор. 101

Література
1. Богданович
2. Божко І. В., Ющенко І. В.Тиждень математики в початковій школі.
Харків: «Основа» — 2010.
3. Корчевська О. П. Цікава математика 1 – 4 кл. Тернопіль: «Астон» — 2002.
Дивиться подібні розробки уроків

 Тварини
Інтегрований урок з використанням інтерактивних технологій навчання.
Розробка уроку природознавства, проведеного у 3 класі. Вчитель: Лисенко І. І.

 Осінні розваги
Розробка уроку читання, проведений у 1 класі ЗШ I-II ступенів № 8 Вчитель: Лисенко І. І.

 Свято Букваря
Розробка уроку читання, проведений у 1 класі ЗШ I-II ступенів № 8 Вчитель: Лисенко І.І

 Казки українських письменників. Ю. Ярмиш. «Зайчаткова казочка».
Розробка уроку читання, проведений у 2 класі ЗШ I-II ступенів № 8 Вчитель: Лисенко І.І

Моя рідна школа
Розробка першого уроку, проведеного у 1 класі ЗШI-II ступенів № 8 Вчитель: Лисенко Л.И

 Веселі восьминоги
Паперопластика.
Розробка уроку трудового навчання, проведеного у 2 класі. Вчитель: Лисенко Л.И

Велика буква у власних назвах
Велика буква у назвах держав, міст, сіл, вулиць, річок.
Розробка уроку української мови, проведеного в 2 класі. Вчитель: Лисенко І. І.


2


Метки: , ,

Если Вам понравилась заметка, пожалуйста,
Поделитесь ссылкой через блок, расположенный ниже:



прокомментируйте ее или подпишитесь на фид :
и получайте будущие публикации по RSS.

Комментарии

Пока нет комментариев.

Прокомментировать

(обязательно)

(обязательно)




Seo анализ сайта тИЦ и PR сайта shkola-8.net.ua