Екологічне виховання

1

Разработка урока по теме «Екологічне виховання».

Сьогодні ми частіше чуємо слова «екологія», «забруднення навколишнього середовища». Ми стали звикати до цих слів. Що можуть зробити школярі для навколишнього середовища? З чого треба почати? Як організувати роботу, щоб підліткам було цікаве?
Екологічне виховання в нашій школі проводиться не тільки на уроках, також і у позаурочний час. Тільки використання в єдності і взаємозв’язку двох сторін навчально-виховного процесу дозволяє повною мірою здійснювати вплив на інтелектуальну, емоційну і вольову сферу особистості школярів. Це, у свою чергу, забезпечує гармонійне формування всіх компонентів екологічної культури: інтересу до природи, знань про природу, моральних та естетичних почуттів щодо неї, позитивної діяльності і поводження в природі, — що визначають її мотиви.
Класні керівники нашої школи здійснюють роботу з екологічного виховання школярів. Робота спланована по блокам. Кожний блок екологічних заходів допомагає в рішенні певного кола задач.

Організаційний – допомагає виявити екологічні проблеми, сформувати у дітей установку на їхнє рішення.
Пізнавально-розважальний – виховує емоційно-ціннісне ставлення до природи.
Практичний – сприяє виробленню соціальної активності і формує необхідні звички надання допомоги природі.
Благодійний – виховує гуманне ставлення до людей і природи.
Просвітительський – створює умови для активного залучення школярів до природоохоронної освіти однолітків і дорослих.
Підсумковий – дозволяє переконатися в значущості виконаної роботи, підбити підсумки, поставити нові цілі.

Розмаїтість форм заходів дає можливість класним керівникам нашої школи робити роботу з екологічного виховання цікавою, емоційно привабливою для учнів. Пізнавальний блок містить традиційні форми роботи (бесіди, лекції, зустрічі з фахівцями, перегляди телепередач і екологічних фільмів) і нетрадиційні (дискусії, прес-конференції, дидактичний театр, заочна подорож, аукціон знань, конкурс екопроектів).
В школі є «Туристсько – краєзнавчий» гурток. На заняттях цього гуртка діти мають можливість практичного застосування своїх навичок, умінь. Є можливість в самореалізації, у творчій особистісної і суспільно значущій діяльності. Діти приймають участь в різних екологічних проектах. Наприклад, гуртківці брали участь в Всеукраїнському конкурсі «Джміль та бджілка». Робота називалась «Інтерв’ю з пасічником».

Основні етапи цього проекту:
1. організація бесіди з пасічником;
2. знайомство з батьками дітей, які займаються бджолярством;
3. творча група організувала конкурс малюнків «Бджолина»;
4. Книжкова виставка у бібліотеці «Усе про бджолу»
5. Вікторина «Бджільництво»

Кожний рік учні нашої школи беруть участь в конкурсі Зелена весна Луганщини. В номінаціях «Парки – легені міст і сіл», «Першоцвіти». За плідну роботу учні були нагороджені грамотою Луганським обласним еколого — натуралістичним центром учнівської молоді. Нагороджена грамотою і керівник гуртка – Шелестюк Г.В.
На заняттях гуртка та класних годинах проводились такі заходи як «Країна екологія» — метою є особиста відповідальність за охорону навколишнього середовища, любов до рідного краю; «Природоохоронне законодавство України» — учні познайомились з екологічними проблемами, їх причинами, розглянули шляхи їх розв’язання, ознайомились з основними документами нашої держави в галузі охорони природи.
Обласний проект «Екологічний портал Луганщини». Тема «Екологія водних об’єктів мого міста». Учні вивчали екологічну ситуацію природного комплексу річки Лугань. В основі роботи були поставлені краєзнавчі принципи вивчення і охорони природи своєї місцевості. Описані фенологічні спостереження.

Річка Лугань селище Сокологорівка. Разработка урока по теме "Екологічне виховання".

Річка Лугань селище Сокологорівка. Разработка урока по теме "Екологічне виховання".

 

 Ці матеріали використовувались на уроках географії при вивчені Луганської області. Вчителем географії, біології — Шелестюк Г.В. складена розробка уроку – екскурсії «Дослідження та опис річки Лугань». Це практична робота дослідження річки.

Всеукраїнський та обласний конкурс еколого-натуралістичного спрямування «Птах року 2010 – горобець» — велися спостереження за цими птахами, було зроблено фоторепортаж. Також учні кожен рік беруть участь Всеукраїнській акції «Годівничка». Діти виготовляють шпаківні, годують взимку птахів в шкільному парку та біля свої домів.

 

Разработка урока по теме "Екологічне виховання". Зимуючі птахи

майстерня «Дядечка дятла»

Разработка урока по теме "Екологічне виховання". майстерня «Дядечка дятла»

"Екологічне виховання". майстерня «Дядечка дятла»

 

Керівник гуртка теж подає приклад своїм учням. Вона розробила сценарій натуралістичного свята «Зимуючі птахи». За цю роботу була нагороджена грамотою.

Мета роботи — ознайомити учнів з видовим складом і різноманітністю зимуючих птахів своєї місцевості.

Також учні нашої школи приймали участь в конкурсах «Зелена фортеця» (внутрішнє і зовнішнє озеленення), працювали на шкільних клумбах, озеленяли свої класи та брали участь в благоустрою шкільної території. Ходять в одноденні походи по вивченню рідного краю.

 

Разработка урока по теме "Екологічне виховання". Приготування каші.

Разработка урока по теме "Екологічне виховання". Приготування каші.

 

Разработка урока по теме "Екологічне виховання". Вивчаємо гірські породи

Вивчаємо гірські породи в районі залізничної станції селище Сокологорівка.

 

 

Крім практичних заходів в школі проводяться розважальні заходи: конкурси читців, музикантів, співаків. Тематичні вечори на екологічну тематику, конкурс екологічних казок.

Благодійні заходи.
Програма «Милосердя» (розведення кімнатних рослин для дітей-інвалідів, збір лікарських рослин, виготовлення панно і виробів із природного матеріалу, композиції з квітів, проведення ярмарків на основі виготовлених і вирощених своїми руками виробів і плодів, збір бібліотечних книг про природу для дітей-інвалідів і дітей малозабезпечених родин).

 

Разработка урока по теме "Екологічне виховання".

Разработка урока по теме "Екологічне виховання". Композиції з квітів.

 

 Пізнавальні заходи.

В школі проводяться ігри «КВК», «Що? Де? Коли?», заочна подорож заповідними куточками України. День екологічних знань. Тиждень екології. Екологічні вікторини на тему: «Рідкісні і зникаючі тварини Донбасу», «Рослини Луганської області», «Мистецтво і природа».
Школа працює за екологічною програмою, яка розроблена на навчальний рік.

 

Разработка урока по теме "Екологічне виховання".

Разработка урока по теме "Екологічне виховання".

 

Кожний захід екологічного змісту вирішує задачі навчання і розвитку школярів і спрямований на формування екологічної свідомості, виховання необхідних почуттів, організацію позитивної діяльності школярів у природі та на уроках природознавства та біології. Це допомогло учню 9 класу Хоміч Олександру зайняти ІІІ місце в міській олімпіаді з біології у 2010 – 2011 навчальному році та учениці 7 класу Хоружій Олександрі зайняти ІІІ місце в міській олімпіаді з географії.

Підсумки.
Екологічна робота на протязі навчального року закінчується підбиттям підсумків проведеної роботи. Зазначаються такі показники: засвоєння основних екологічних понять, розуміння різнобічної цінності природи, прояв інтересу до екологічних проблем, сформованість різноманітних екологічних умінь і навичок (оцінювати, прогнозувати, приймати правильні рішення, пропагувати, дотримуватись правил поведінки у природі); активність і творчість у природоохоронній діяльності; переконаність у необхідності охорони природи й особистій причетності до цієї справи.

Разработки уроков учителя географии Шелестюк Галини Васильевны
Похожие темы разработки уроков преподавателя Шелестюк Г.В:

Проект «Екологічне дослідження району проживання»
Разработка урока учителя географии Шелестюк Галини Васильевны

 Исследование и описание реки Лугань
Разработка урока учителя географии Шелестюк Галини Васильевны

Утилизация бытовых отходов город Первомайск
Разработка урока  Шелестюк Галини Васильевны



2


Метки: ,

Если Вам понравилась заметка, пожалуйста,
Поделитесь ссылкой через блок, расположенный ниже:



прокомментируйте ее или подпишитесь на фид :
и получайте будущие публикации по RSS.

Комментарии

Пока нет комментариев.

Прокомментировать

(обязательно)

(обязательно)




Seo анализ сайта тИЦ и PR сайта shkola-8.net.ua